استقرار نظام نوآوری

 

خلق و توسعه مزيت رقابتي، عمده‌ترين مسئله سازمان‌هاي پيشرو است. اين مهم نيازمند نوآوري است تا رقابت‌پذيري سازمان از اين طريق افزايش يابد. استقرار نظام نوآوري راه‌کاريست که شرکت‌ها و سازمان‌هاي متعالي در جهان يافته و بر اساس آن رهبري بازار را به دست گرفته‌اند.

 

فاز صفر: بسترسازی و ایجاد ساختار اجرایی پروژه

 

  •  سازمان‌دهی تیم اجرایی پروژه و تجهیز گروه‌های کاری کارشناسی در حوزه‌های تخصصی مورد نیاز
  • برگزاری جلسات مشترک با مدیران کارفرما در راستای نیل به ادبیات مشترک و شفاف سازی اهداف در اجرای پروژه
  • بررسی وضعیت موجود کارفرما در ارتباط با فرآیندهای اجرایی پروژه

 

 فاز اول: مطالعه و شناخت سازمان با رویکرد سنجش خلاقیت و نوآوری

 

  •  آشنایی با ساختار سازمانی، ماموریت، چشم‌انداز، اهداف، سیاست‌ها، رویه‌ها، ارزش‌ها، فرآیندها و سیستم‌ها
  • بازدید از دفاتر، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز کاری سازمان
  • مصاحبه با مدیران ارشد با هدف شناخت سازمان
  • آشنایی با مشتریان، تامین‌کنندگان، موسسان، ذینفعان و مخاطبان سازمان
  • آشنایی با آیین‌نامه اداری در محدوده نظام انگیزشی پرسنل
  • آشنایی با محصولات و خدمات موجود و در حال توسعه
  • آشنایی با ضعف‌ها و قوت‌ها، رقبا، تهدیدها و فرصت‌ها و مزیت‌های رقابتی و نسبی سازمان
  • سنجش میزان خلاقیت ایده پردازان از طریق برگزاری آزمون

 

 فاز دوم: طراحی و استقرار نظام نوآوری

 

  •  طراحی فرآیند خلق ایده
  • طراحی فرآیندهای غربالگری ایده‌ها
  • آموزش مفاهیم نوآوری و کاربردهای آن در سازمان
  • اجرای نظام نوآوری با همکاری مشاور