خلق و توسعه مزيت رقابتي، عمدهترين مسئله سازمانهاي پيشرو است. اين مهم نيازمند نوآوري است تا رقابتپذيري سازمان از اين طريق افزايش يابد. استقرار نظام نوآوري راهکاريست که شرکتها و سازمانهاي متعالي در جهان يافته و بر اساس آن رهبري بازار را به دست گرفتهاند.
فاز صفر: بسترسازی و ایجاد ساختار اجرایی پروژه
- سازماندهی تیم اجرایی پروژه و تجهیز گروههای کاری کارشناسی در حوزههای تخصصی مورد نیاز
- برگزاری جلسات مشترک با مدیران کارفرما در راستای نیل به ادبیات مشترک و شفاف سازی اهداف در اجرای پروژه
- بررسی وضعیت موجود کارفرما در ارتباط با فرآیندهای اجرایی پروژه
فاز اول: مطالعه و شناخت سازمان با رویکرد سنجش خلاقیت و نوآوری
- آشنایی با ساختار سازمانی، ماموریت، چشمانداز، اهداف، سیاستها، رویهها، ارزشها، فرآیندها و سیستمها
- بازدید از دفاتر، کارگاهها، فروشگاهها و مراکز کاری سازمان
- مصاحبه با مدیران ارشد با هدف شناخت سازمان
- آشنایی با مشتریان، تامینکنندگان، موسسان، ذینفعان و مخاطبان سازمان
- آشنایی با آییننامه اداری در محدوده نظام انگیزشی پرسنل
- آشنایی با محصولات و خدمات موجود و در حال توسعه
- آشنایی با ضعفها و قوتها، رقبا، تهدیدها و فرصتها و مزیتهای رقابتی و نسبی سازمان
- سنجش میزان خلاقیت ایده پردازان از طریق برگزاری آزمون
فاز دوم: طراحی و استقرار نظام نوآوری
- طراحی فرآیند خلق ایده
- طراحی فرآیندهای غربالگری ایدهها
- آموزش مفاهیم نوآوری و کاربردهای آن در سازمان
- اجرای نظام نوآوری با همکاری مشاور