تهیه مدل کسب و کار (BM)

 

مدل کسب ‌و ‌کار (BM: Business Model) مؤثر و قابل اجرا باعث خلق و هدایت ارزش‌افزوده بیشتری نسبت به سایر گزینه‌های موجود می‌شود. مدل کسب‌کار طرح‌ها و ایده‌ها را به ارزش‌های اقتصادی تبدیل می‌کند و شامل موضوعات مختلفی از جمله کارآفرینی، استراتژی‌ها، مسائل اقتصادی، سرمایه‌گذاری، عملکرد‌ها و بازاریابی می‌گردد. این مدل نشان می‌دهد که یک فناور چه مجموعه فعالیت‌هایی را، چگونه و در چه زمانی می‌بایست انجام دهد تا مشتریان از آنچه که انتظار دارند بهره‌مند شوند.

 

دستاوردها:

 

بخش‌بندی مشتریان

 

توصیف ارزش‌های قابل ارائه

 

تعیین کانال‌های توزیع ارزش‌های قابل ارائه

 

تشریح نحوه ارتباط با مشتریان

 

تعیین جریان‌های درآمدی

 

تبیین منابع کلیدی کسب و کار

 

تعیین فعالیت‌های کلیدی

 

تعیین شرکای کلیدی

 

تشریح ساختار هزینه‌ها